Fin på strikkemaskin

Det forholdsvis nye og fine silke- og babyalpakkagarnet

Fin fra Du Store Alpakka

bærer virkelig navnet sitt med rette.

50% babyalpakka og 50% silke

165 m/50 g

med anbefalt pinnestr. 2,5-3 mm.

Fin egner seg nemlig også svært godt til finstrikkemaskin.

Her har jeg testet det ut sammen med Tynn Alpakka

Fin-nøstet er klemt litt sammen

tråden er plukket ut fra midten i nøstet

så strikker jeg iveg direkte fra nøstet

uten å nøste det opp noe mer først.

Det fungerer kjempefint

og garnet er

«bære lækkert»

Silken gir tyngde og glans til garnet

og resultatet blir riktig så fint, ikke sant?

Absolutt å anbefale

både som innslag og effekt med andre garn

eller til hele luksusplagg til seg selv eller noen man er glad i,

for ikke å snakke om alt som kan strikkes til baby

Herlig og deilig

og verdt hver eneste krone

spør du meg.

Sterkt er det også, nesten umulig å slite av,

 så vil man være litt råflott

kan man jo unne seg et sokkepar av myke gode og nydelige Fin.

Men det blir nok senere

 for nå skal jeg gjøre ferdig dette:

Jeg har brukt ulike garnkvaliteter, deriblant Fin

selvfølgelig,

og ulike strikketeknikker,

både for hånd og på maskin.

En liten fantasi som blafret forbi

i mitt hode her forleden

Skal snart få se dagens lys

Bare Vent!

One thought on “Fin på strikkemaskin

  1. Så mykje spennande strikk du held på med, og så mykje lekkert garn du har 🙂 Blir kjekt å sjå det ferdig. Ha ei flott helg 🙂

Legg igjen en kommentar

