MITU MITU MITU

Mitu Mitu Mitu

-garnet forsvinner nesten ut av butikkdøra

før vi rekker å få det opp  og inn i hyllene.

Kanskje ikke så rart for Pt/Raumagarnet

som er spunnet av 50% ull og 50% alpakka

er rett og slett herlig.

Mitu leveres i nøster à 50 g /ca.100 m

og finnes i ca. 40 ulike farger.

Mitu er både mykt og deilig og har en strikkefasthet på ca. 20-22 masker på veiledende pinnetykkelse 3,5 eller 4 mm.

Da vi fikk dette garnet inn i butikken var jeg ikke sen om å teste det ut.

 

Her har jeg for eksempel strikket

Dödergöks Muddar

med 27 masker Mitu på pinnetykkelse 4 mm.

Ett nøste holder til ett og et halvt par pulsvarmere

hvilket vil si at man kan strikke 2 par av 3 nøster om man vil,

-litt avhengig av lengde, bredde og strikkefasthet selvfølgelig.

 

Mitu har imponert meg:

Det er godt å strikke med

Plaggene blir myke og fine

og holder seg godt

med minimal «kløfaktor»

Ullas elastisitet

er blandet med alpakkaens unike egenskaper.

Min spådom er at Mitu får leve riktig lenge i landet. 

 

2 tanker om “MITU MITU MITU

  1. Takk, for hyggelig kommentar på bloggen min, disse pulsvantene var ordentlig søte, tror jammen jeg skal strikke meg ett par sånne.
    Ha en god uke, og ønsker deg de beste strikkedager fremover.
    klem

Legg igjen en kommentar

