Ikke mye strikketid

Med snø på «toppan»

og småfrossen søndag skulle mulighetene ligge vel til rette for

å komme noen cm lenger på bolen til sønnegenseren.

(-ellernoenavdeandreprosjektenesomvi

-ikkesnakkersåhøytomendamensomdetkanskjehadde

-værtmuligåsmugstrikkebarelittegrannepåinnimellom)

Men nei da

slik gikk det ei denne søndagen heller.

Det blir nemlig ikke mye strikketid

selv på en hviledag

når hele elgen kommer i hus

deisende oppå kjøkkenbordet

og forlanger å bli ordnet opp

slik at familien har mat å spise når vinteren kommer.

(Husker på at i fjor på denne tiden måtte elgene kjøres frem med snøscooter)

Da må rett og slett strikkeprosjektene få lov til å hvile seg litt,

-slappe av rett og slett;

for elgarbeid hører egentlig med til de priviligertes arbeid.

Jeg føler meg virkelig begunstiget som kan få lov til å ta vare på

og tilberede noe av føden vår helt fra bunnen på denne måten.

Så får det bare være

alt det andre

som jeg også så gjerne

skulle og ville

ha gjort.

For er jeg litt heldig og riktig flink nå,

så rekker jeg et par cm med pinnene i godstolen

før natten siger på,

og da er søndagen likevel tilnærmet fullkommen. 

One thought on “Ikke mye strikketid

  1. Godt å lese om elg-søndagen din, kjente meg igjen..
    Flott blogg, jeg titter gjerne innom igjen.. 🙂

Legg igjen en kommentar

