Dette og hint: i hodet eller på pinnen

Slik så høstværet ut hos oss i dag morges:

Ganske fascinerende med de sylskarpe konturene rundt skodde-eimen

som hang over sjøen, med fjell og høstfarger omkring.

Riktig trolsk på morgenkvisten,

og utover dagen fikk vi servert et fullstendig perfekt:

«sitte-inne-og-strikke-i surhøsten-vær»

-noe alle glade strikkere vet å sette riktig stor pris på.

For dette er hva jeg har på pinnene akkurat nå:

Det er meningen det skal ende opp som en genser

til husets eldste sønn som faktisk både fortjener og trenger en så sårt.

Men akk o`ve

det finns jo så mange fristelser å stritte i mot hele tiden,

det gjelder å holde stand,

så man ikke faller for dem, for det er det nemlig lett å gjøre:

Se bare her:

dette har jeg nemlig veldig lyst til å få på pinnene

-faderlig fort, faktisk!

I hodet er de allerede ferdigstrikket til et herlig vottepar.

Og dette rakk jeg til og med å legge opp i dag

og rekke opp igjen før besinnelsen tok meg.

Men jeg gir ikke opp, for inni hodet flimrer det masse idèer

og strikkelyster som sniker seg omkring og blender meg tidvis.

Her er enda et prosjekt som snart skal bli til noe fint:

To har allerede fått lov til å bli nøstet opp:

Mon tro om de gleder seg der de ligger?

Du verden for noen flotte luer de skal ende opp som,

de to siste skal foressten stå litt i stil med dette:

Det er egentlig et mislykket maskinstrikkeprosjekt,

som tankene har bestemt skal forvandles til et vellykket håndstrikkeprosjekt.

Så får vi se hvem som går av med seieren,

og ender opp som et ferdig resultat aller først.

 Her er nemlig enda noen garnnøster som ikke fikk ligge i fred

men måtte få bli med meg hjem i stedet:

Synes de er så flotte og deilige

og gleder meg stort over plagget

som i hodet allerede er fix ferdig og klart til bruk.

Det er også disse:

Eller iallefall nesten,

helt ærlig:

de to siste kan få vente litt,

i hvert fall til jeg er ferdig med den første!

Legg igjen en kommentar

