Is this a yarn???

(-greide ikke å la være, måtte bare ha en engelsk overskrift i dag)

Er dette virkelig et garn?

Eller…?

 

Våre formødre og dyktige spinnekoner hadde nok ristet på hodet

og garantert ikke godkjent dette som et ordentlig garn. 

(-synes jeg ser dem for meg, forundret over slik unyttig galskap)

Men det er bearbeidet og spunnet av den fineste merinoull og silke,

 fargene er satt sammen etter en ide

og selv om det kanskje ikke ser slik ut,

så har jeg en plan.

 

Først spinne en spole

deretter en til

og så kommer nesten det aller mest spennende

tvinne dem sammen

da koser jeg meg virkelig.

Nyter hver meter som trekkes inn på den tomme spolen

Eksperimenterer og leker med trådene

Lar dem innimellom få leve sitt eget liv

Dette er virkelig spennende

Enda gjenstår noen prosesser

før jeg kan vite sikkert om

planen min virker

og om jeg kan anse det ferdige resultat som vellykket eller ei.

3 tanker om “Is this a yarn???

  1. Dette er så spennende! Å følge en ide og se hvor den bringer deg, kanskje skifte retning underveis…

    Titter innom igjen for å se hvordan dette ender!

  2. Spennande spinning! Er spent på resultatet 🙂 Eg har sendt ein pakke i posten til deg med nokre småting. Du får sjå om dei kan brukast i kunstprosjektet ditt. Lukke til med spinninga 🙂

Legg igjen en kommentar

