På spolen akkurat nå

Hva som er på spolen akkurat nå?

Dette for eksempel:

-merinoull så fin

og dette:

Hva som er inni der?

Jo det skal jeg si er en molte

og litt bjørkeskjegg.

 

Jovisst har bjørka skjegg

iallefall av og til

og da gjelder det å sikre seg litt

ikke sant?

-slik som denne for eksempel:

Hva det skal bli?

Ja det skal du få se

men vent nå bare litt

jeg må jo få litt tid

til å spinne

og tvinne

og tenke ikke minst.

For en til tider solig  og godvarm søndag som i dag

har jeg sittet i flere timer

med særdeles god samvittighet

og spunnet

og hvilt meg

for spinnearbeid er på en måte også en type meditasjon

og nedstressing

Nytter ikke å forte seg og slaske iveg når man sitter ved rokken

Det tar den tiden det tar

Og godt er det.

5 thoughts on “På spolen akkurat nå

  1. Spennande å sjå kva du skal laga av det! Flott garn i herlege fargar 🙂 Eg er enig med deg i det du skriv at spinnearbeid er på ein måte ein type meditasjon og nedstressing. Ynskjer deg ei god veke 🙂

  2. Tror gjerne at spinning er meditasjon ja, og nauren gir mange vakre farger til ullen. Spennende å se hva dette blir!

    Har veldig lyst til å henge meg på miniatyrplagg-prosjektet ditt. Må det være rent ullgarn, eller kan man bruke bomull/superwash/blandingsgarn?

    • Så flott at du vil være med! Det må ikke være rent ullgarn, du bestemmer selv hva du vil strikke og hva slags garn du vil bruke.

Legg igjen en kommentar

