Jeg fant jeg fant

I en gammel kiste på loftet… 

-fant jeg en skatt,

-nei da, (tulla!)

ikke riktig så romantisk.

I en vekkgjemt og bortglemt

plastpose i kjelleren fant jeg dette:

-en nesten ferdig strikket sommertopp i bomullsgarn av ukjent merke.

Jeg visste jo at jeg engang i tiden hadde begynnt på en slik,

men at det gjensto så lite,

det hadde jeg virkelig  ikke trodd.

Utrolig at jeg har lagt den bort til fordel for noe annet,

når kun det øverste bærestykket stod igjen å strikke.

 

Noe mønster eller oppskrift fant jeg ikke,

men dette skal nok gå å  fixe ihop allikevel

til et ferdig resultat kanskje allerede i kveld?

 Og helt fantastisk og fullstendig uplanlagt,

fargene stemmer faktisk ganske så bra

med mitt ferskeste ugleprosjekt,

så nå er det bare å strikke i vei

sommerplagg

sommerplagg

helt til sommeren

endelig nå

kanskje kommer.

4 thoughts on “Jeg fant jeg fant

  1. Ja, det må jo vera kjekt å finna igjen ein nesten ferdigstrikka sommartopp! Flott farge på garnet. Og uglemønsteret som du strikkar er så fint 🙂 Ynskjer deg ein fin sommar 🙂

  2. Kan sende noen sommerdager oppever. Her har vi det så fint, så en dag eller to med litt dårlig vær hadde ikke gjort noe. Håper du får laget ferdig sommertoppen din – og får varmt nok vær til å få brukt den.

  3. Tusen takk så snill du er, det tilbudet tar vi gjerne imot.
    Sommertoppen er straks ferdig, skal bare feste noen trådender… -og slikt.

Legg igjen en kommentar

