Enda flere ugler

Har nesten forelsket meg litt i uglene,

det er liksom ikke måte på hvor mange muligheter

de gir når man vil lage ulike strikkeplagg.

 Jeg holder meg fremdeles til T`ika,

-det er nydelig

og med pinnestørrelse 3,5 eller 4mm

går det rimelig kjappt å strikke også.

Det vil si:

ingenting går egentlig så kjappt med meg for tiden

er nærmest blitt en smule apatisk av det traurige sommerværet

som vedvarer dag etter dag og natt etter natt.

Riktignok har vi fått noen solglimt et par halvdager den siste tiden

og temperaturen har steget til et tosifret nivå,

-men likevel…

Noe etterlengtet strandliv for skolefrie skoleunger,

der mor kan kose seg med heklerier og strikkerier i solstolen,

mens barna plasker i vannet og bygger sandslott og demninger

og fanger småfisk,

mens kroppen inhalerer D-vitaminer og masse energi

kan vi visst bare drømme om, denne sesongen.

 

Akk ja sann,

«-sånn går nå dagan».

Det jeg egentlig mente å si var:

arbeidet vokser rimelig raskt

når man først setter seg ned og strikker.

For mine ugleunger flyr vel ikke ut av redet før mora har strikket dem ferdig.

 

Legg igjen en kommentar

