Det verker i kroppen, fibersuppe og en wastebox

Jeg vil spinne!

Jeg vil spinne!

Jeg vil spinne!

Det verker i kroppen etter å spinne dette:

 

Og dette:

 

Og kanskje dette:

 Men først må jeg spinne ferdig dette:

 

Eller dette:

 

Og kanskje dette:

 Skulle egentlig hatt enda en rokk!

 Men det får da være måte på galskap.

 

Jeg vil ikke strikke sommerplagg

når uteluften har kjøleskapstemperatur!

Jeg vil spinne og spinne og spinne!

 

I spinneverdenen er veldig mye av terminologien engelskspråklig.

Bloggspinner har innført et norsk begrep som jeg kjøper lett,

nemlig:

Fibersuppe.

Et flott og godt norsk ord som betegner en salig blanding av alle slags mer eller mindre restelige fiberingredienser som man etter å ha samlet i hop over en tid,

kan mikse sammen i en kardemaskin

for deretter å spinne et eget fibersuppegarn.

 

For å motsi meg selv litt når det gjelder språkdrakt

har jeg lagt  min elsk på det engelske ordet: waste,

og laget meg en egen wastebox.

 

Her blir alle mer eller mindre spinnbare fiberrester,

som jeg ikke riktig vet hva jeg skal gjøre med, samlet.

 

Når boksen er full

kan jeg mikse eller koke alt sammen

og lage et helt spesiellt:

WASTEYARN

-et herlig ord ikke sant?

eller

på godt norsk:

FIBERSUPPEGARN

Høres ikke det deilig og fristende ut kanskje?

 

 

Men først må jeg altså spinne pliktgarnet mitt slik at jeg får en ledig rokk!

 

 

Legg igjen en kommentar

