Og jeg spinner og jeg spinner…

Jeg spinner og jeg spinner

til beina blir stive

og rokken trå

Snella rommer allerede flere ulike garn og jeg har allerede glemt hva som befinner seg helt innerst. Spennende å se da hva monstertrøkkens spole har å skjule av skatter når jeg får hesplet meg tilbake dit en vakker dag. Må jo øve meg litt og kjøre ham inn når han nå først er kommet i hus.

Den første snella skal være full før jeg gir meg.

Hodet jobber så godt når rokkehjulet snurrer

Tankene får liksom samlet seg

og de aldeles spinnville kreative impulsene

kan roe seg litt

og

komme seg ned på jorden igjen.

Slitsomt å sveve høyt der oppe

Godt å få beina ned på jorda igjen.

 

Å spille på lag med ulla og de ulike fibrene er kunsten

Ikke stritte imot

tore å kjenne at det nye garnet kan få leve sitt eget liv.

Slik som henne som allerede er godt bevandret i den vide verden.

Slippe taket litt

å være et redskap for noe videre

utenfor meg selv

tenke og planlegge

hva og hvordan jeg skal løse denne:

 f.eks.

eller dette:

Det er alltid så spennende før man har gjort noe med det

-da er alle muligheter åpne

ingenting er låst…

 

2 thoughts on “Og jeg spinner og jeg spinner…

Legg igjen en kommentar

