Heim med en monstertrøkk

Etter en fargerik Spinnecamp Pluckyfluff på Lillehammer i regi av Spinnvilt, der første stopp var Galleri Zink  fant jeg jammen vårstemningsgarnet mitt i den enorme og usedvanlig  flotte garnbunten som var satt sammen av håndspunnede garn fra hele verden, 

-og med en ubestemmelig mengde spenstige energier

og vibrerende impulser svirrende rundt i kroppen,

 kom jeg meg hjem,

etter vellvillig å ha blitt ledet inn i fristelsen,

av denne «gampen»:

 

heretter benevnt som

MONSTERTRØKK!

ikke er den vakker ,

ikke er den pen,

ikke er den laget av ordentlig treverk heller,

slik en rokk jo tradisjonellt skal være.

Men spinne kan den

utrolig nok

og holde

det gjør den nok også.

 

Se bare på monstertrøkkens vinge,

sammenlignet med den i litt mer normal størrelse.

 

 

Og spolene:

-for noen spoler!

Store som hus

(okei; -dukkehus da kanskje..)

Unnskyldningen for å kunne gå til anskaffelse av enda en rokk

(-har jo liksom ingen fra før heller da)

er selvfølgelig noe av det garnet

som skal spinnes til høstens kunstutstilling.

For en spinnerokk er et redskap

som skal hjelpe meg til å virkeliggjøre 

noen av idèene som virrer rundt i hodet for tiden.

 

Og en rokk til hvert sitt bruk.

Derfor!!!

 

Men spinnecampen gav flere resultater.

Blant annet dette garnet:

som  fikk delta i en uhøytidelig konkurranse om hva som ble styggest.

Vet ikke om jeg skal le eller gråte

over at mitt ikke gikk av med seieren i den tevlingen.

Og til slutt :

(muligens kun for innvidde)

-mannen ville gjerne se snegla mi!

3 tanker om “Heim med en monstertrøkk

  1. Det var litt av en rokk ja! Men som du skriver – alt til sitt bruk. Blir nok mye fint garn på denne. Og jeg synes det «stygge» garnet ditt var litt artig jeg da. Fint som en effekt på noe.

Legg igjen en kommentar

