Høne pøne…

Høne pøne svart og fin,

legg et egg i lommen min..

-Nei jeg legger egg på strå

-dem skal kongens tjener få…

-Noen som vil hjelpe meg å strikke?

Ingen hjelp å få

-så får jeg vel gjøre det selv da

-tenkte den lille høna.

Vi vil hjelpe deg å strikke

sa de solgule spectrastrikkepinnene.

¨

Vi vil bare danse litt med det deilige garnet først.

Og jeg vil hjelpe

-hvis du kan bruke meg

-sa den eggeplommegule

maskemarkøren.

Ja da skal det jammen bli råd

-tenkte den lille høna,

overveldet over alle de gode viljene.

Legg igjen en kommentar

