Strikket eller heklet restegarnsprosjekt

Alle strikkere og heklere ender ofte opp med en haug restegarn som man ikke alltid er så motivert for å bruke opp.

Da er gode råd dyre og alle tips mottas med takk.

Etter å ha fullført diverse hekleluer satt jeg igjen med en passende haug deilig Sulka som jeg ikke riktig greide å bestemme meg for hva jeg skulle bruke til.

 For lite til et sjal, så det ut som, -selv på tykke pinner, men jeg greide likevel ikke å dy meg.

Måtte prøve det ut!

Men akk, -som først antatt ble det altså ikke riktig stort nok, selv om resultatet endte som et aldeles supermykt men dog litt pussig hodeplagg faktisk, etter litt enkel bretting og eksperementering.

(som jeg selvfølgelig kunne gjort mye mer utav hvis jeg bare hadde vært i det rette lagèt)

Så vips, nesten før jeg rakk å tenke ble det vesle luesjalsprosjektet raskt rekket opp og hekleveiledningen fra forrige innlegg fikk igjen prøve seg.

Den nye ble egentlig en helt annen lue fordi garnmengden var mindre

-og derfor uten «heng».

Og på to ulike hoder tar den seg også ulikt ut.

Likevel mye mer anvendelig enn «lekesjalet».

Og rett og slett superdeilig

-med nydelig silkeglans…

 

3 thoughts on “Strikket eller heklet restegarnsprosjekt

Legg igjen en kommentar

