Bare sånn i tilfelle…

Her forleden skulle jeg ha meg en bydag så lang

Med bilen fullstappet av ærend og unger

som skulle hentes og hit og dit

og saker og ting som måtte ordnes

Innimellom huskelapper, mobiltelefon

vannflasker og veske fikk jeg selvfølgelig

også ordnet en strikkeplass

Et Kauninøste som er påtenkt å skulle

ende opp som en enkel tunikalignende sak

Men som jeg har måttet rekke opp et par ganger

først fordi det ikke ble helt bra

så engang på grunn av en pinne som gikk av

Tiltross for at jeg erfaringsmessig utmerket godt vet

At det sjelden blir anledning til å sette seg ned

med garn og pinner og strikkero

på slike dager

Tar jeg  iallefall ikke sjansen på ikke å ha no

Det er nemlig mye verre plutselig å skulle få

noen minutter til overs

som man kunne ha strikket på

og ikke ha muligheten

Enn å kjøre garn og pinner frem og tilbake

uten at pinnen garnet får smake

Derfor måtte jeg jo ha med litt mer

Dermed ble også boleroen pakket ned

Selv om han mest sannsynlig ikke kom til å bli rørt

Det er jo alltid så vanskelig å bestemme seg

Så kanskje jeg heller skulle strikke noen sokker

Det er jo en helt enkel sak, som man kan strikke på

uten å konsentrere seg så

Dermed ble sokkegarn og strømpepinner også med på lasset

En annen enkel ting som kunne vært kjekt

var jo de heklerutene jeg tidligere hadde tenkt

jeg skulle lage noe spennende med

Og ei heklenål den tar jo slett ingen plass

Oppi med seg den og!

Sammen med et par Petunianøster

så kunne jeg i det minste kanskje begynne på

En oppvaskklut om ikke annet

Sjalet som jeg egentlig holder på med

fikk nemlig bli hjemme denne dagen

Ganske enkelt fordi jeg har planer for nederste kanten

og den har jeg ikke rukket å tegne ferdig enda

Imens jeg hastet frem og tilbake

inn og ut imellom avtaler og ærend

lå alt det fine garnet pyntelig og ventet

mens eiersken ikke ofret det en tanke

Ikke før hun nærmere midnatt

nærmet seg huset sitt den stille sommernatt

Da kom lengselen og tanken

Tenk, på hele den lange dagen

Ble det ikke strikket en eneste maske!

Legg igjen en kommentar

