8 grader, Vind og Pissregn

Yes; -du leste riktig!

Overskriften stemmer eksakt med dagens sommervær

(-glad jeg rakk å få inn alle klær)

-kanskje vi til nød kan tyne temperaturlesingen til 9pluss

Hvis vi legger all den god- og velvilje til som vi bare har

Herr og Fru Hornugle strevde voldsomt i går kveld og natt

Fløy frem og tilbake med mat til de Søte små

som nå har begynnt å pipe litt høyere og forflytte seg en smule mer

Vamsegarnstrikkinga mi kan nok få bein å gå på nå

eller en kropp å varme, bare den blir ferdig før

sommeren er omme

Snart er det St.Hans og Sola Snur (visst i dag)

Mon tro om arma kanskje er lang nok nå

slik at vi får lagt opp den neste og

To armer skal jammen jakka min få

Ellers blir det vel litt rart

Kanskje?

Men, hvor er det blitt av oppskriftskladden min nå ?

Utrolig hvor ting flytter seg av seg selv

liksom, og bare blir borte vekk

Akkurat når man trenger det

Slik er det foressten med fotoapparatet mitt og

Søkk Vekk!!

-uten å si fra engang..

Det er dårlig gjort når man må dele seg for å overvære

ulike avslutninger og arrangementer

for våre håpefulle små og store

rundtomkring

Noen som ikke blir fotografert i år

Ja, ja-får fotografere inni hodet da

det er igrunnen de fineste bildene

som er festet på linsen der

Egne husnisser har vi som tar og tar

 Tenk!

Og Tannfeen skulle vært innom her i lange tider

Har visst glemt oss helt

for i karmen står nemlig flere tenner

Hhmm, -kanskje jeg skal hjelpe ham litt

så kanskje husnissen hjelper meg tilbake

For hvis jeg hjelper deg og du hjelper en annen

som trenger det, kan den andre hjelpe den tredje osv.

På den måten vil vi alle kunne bidra for hverandre

Var ikke det en fin tanke, kanskje?

Men hujsst..

-hva var det?

Før jeg fikk snudd meg rundt

SE:

Så kom han likevel den godeste fe

Så betyr vel kanskje det

At jeg må finne tingene mine selv uten

Husnissehjelp i kveld!

Legg igjen en kommentar

