Citronen klar for Blokking

Da var min Citron endelig ferdig

Riktig lekker en halvmåne

Som jeg allerede nå ser

Kommer til å legge seg veldig fint rundt skuldrene

Design: Citron by Hilary Smith Callis

Ravelrylinken er her og den Svenske oversettelsen her

Garn: 2 nøster/50 g Alpaca Silk fra Rauma/Pt

Veil.pinnestr. 4 mm

Mål på min Citron før blokking: 42  x 106 cm

Volangkanten nederst måtte felles av etter 6 pinner

for at garnet skulle strekke til

Det gjorde det akkurat

Og Citronen er blitt svært delikat

Nesten så jeg ikke trenger å strekke den engang

Men det hører nå med

så får vi se hvordan resultatet blir etter det

Opp i vaskeservanten med seg

En lett vask, deretter strekk og form i fasong på et håndklede

Så er det å spenne det opp på en vegg eller annet tilgjengelig

Slik at hele sjalet får tørke i strekk

Det er nemlig det som er å blokke, om noen skulle lure på det.

Mitt ble foressten hengt opp på en tørkesnor

Strategiske mål nå er endret til: 44 x 140 cm

Veldig anvendelig størrelse, synes jeg..

Helt perfekt Superlett sommersjal i nydelig fasong som ligger fint

Ikke så stort at man kan tulle det mange ganger rundt halsen

Men nok til at man kan «sveve avsted i sommervind..»

Så et sjal til hvert sitt bruk

En Citron her, et TV-Sjal der

og en Nessie, Birk  eller Måneskinnsjal her eller der…osv osv…

GoD soMmersTrikK!

2 thoughts on “Citronen klar for Blokking

  1. Så lekker citronen din er, og så sååå fin fasong! Jeg kan heller ikke ta øynene fra det flotte skjørtet ditt, det er utrolig flott!

Legg igjen en kommentar

